Fan! Vilka stora bröst du fått!

Som aspiranthandledare åkte jag ut tillsammans med en instruktör och en aspirant. Aspiranten hade bekymmer och jag skulle bedöma hans lämplighet. När vi sitter alla tre tillsammans och diskuterar något så säger helt plötsligt instruktören ”Fan vilka stora bröst du
fått” till mig. Detta inför aspiranten. Jag kände mig otrolig förminskad och som att jag ”tappade ansiktet” inför aspiranten.
Samma instruktör tog sig friheter att gå fram och krama sina
kvinnliga kollegor när dessa satt i förhör. ”

Detta är ett utdrag ur polisanställdas #metoo upprop #nödvärn. Vi publicerar vittnesmål från kvinnliga poliser med syfte att hålla frågan om likabehandling levande och på agendan!


Foto av Brooke Cagle på Unsplash

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close