Är det brööööstmjölk?!

”Graviditet är ett tillstånd som verkar locka fram olämpligheter ur manliga poliskollegor. Under min graviditet har jag hört mängder av skämt om hur det hela gått till. En dreglande kollega kommenterar på en fest hur mycket mina bröst växer när jag är gravid. En kollega började prata om hur mycket hans kvinna ville ligga när hon var gravid och att hon ville ”köra ända tills slemproppen gick”. Samma kollega skrek ”- Är det brööööstmjölk?!” när jag kom gående med ett glas te med mjölk en morgon.” (år 2017)

Detta är en ett utdrag ur polisanställdas #metoo-upprop #nödvärn. Vi publicerar vittnesmål från kvinnliga polisanställda med syfte att hålla frågan om likabehandling levande och på agendan!


Foto av Pablo Heimplatz på Unsplash

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close